معماری و دکوراسیون

مصالح دکوراسیونی

معماری و دکوراسیون

مصالح دکوراسیونی

توسعه تکنولوژی های ساختمانی و تولید مصالح و متریال های نوین، باعث ایجاد سبک های نوین و متفاوت معماری و دکوراسیون شده شده است.

  • ۰
  • ۰

شومینه در دکوراسیون داخلی، عاملی است که حس گرما و آرامش را به ساکنین هدیه می کند. شومینه ها کانون نشیمن خانه محسوب می شوند که اعضای خانواده می توانند یک دورهمی شیرین و صمیمی را در کنار هم تجربه کنند. در کنار ایجاد گرما، شومینه ها زیبائی معماری و جذابیت های بصری در ساختمان نیز دارند و به ویژه در نشیمن و اتاق غذاخوری باعث می شود که حس آرامش عمیقی به ساکنان القاء شود.

 انواع شومینه ها بسیار گوناگون هستند و از کلاسیک گرفته تا مدرن، می توانند با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ شوند.

انواع شومینه در دکوراسیون داخلی

به طور کلی 4 نوع شومینه در حال حاضر در بازار در دسترس است:

1-      شومینه گازی

شومینه های گازی به وسیله گاز تولید گرما می کنند. این  شومینه ها در مقایسه با مدل های دیگر نصب آسان تری دارند و با سرعت بیشتری حرارت تولید می کنند.

2-      شومینه چوبی

طبیعی ترین روش های تولید گرما در خانه استفاده از شومینه های چوبی است. شومینه های چوبی ، همان شومینه های هیزمی هستند که با سوختن هیزم تولید انرژی و گرما می کنند. این نوع از شومینه ها در دسته شومینه های لوکس قرار می گیرند.

3-      شومینه برقی

شومینه های برقی به وسیله لامپ های LED و هیزم های مصنوعی تولید گرما می کنند. شومینه های برقی کم مصرف بوده و می توانند ضمن صرفه جوئی در وصرف انرژی، گرمای بسیار زیادی تولید کنند. این نوع شومینه به ویژه در سال های اخیر تقاضای بسیار زیادی داشته است.

4-      شومینه های اتانولی

شومینه های اتانولی سازگار با محیط زیست بوده و از سوخت های پاک به حساب می آیند. شومینه های اتانولی دوده ندارند و به همین دلیل نیاز به دود کش نداشته و دی اکسید کربن کمی تولید می کند.

 

طراحی های مختلف شومینه ها

تصور رایجی که همه ما از شومینه داریم، معمولا همان شومینه های دیواری کلاسیک است. اما امروزه در طراحی های مختلف شومینه ها، از کلاسیک تا مدرن تنوع بسیاری وجود دارد. در ادامه طرح های مختلف را به شما معرفی می کنیم:

·         شومینه های معلق

شومینه های معلق، از سقف آویزان هستند. این طراحی، بسیار جدید است و در اغلب دکوراسیون های مدرن امروزی وجود دارد. این نوع از شومینه، خود انواع گوناگوانی دارد شامل:

1-      شومینه های چرخنده

شومینه های چرخنده یکی از انواع شومینه های معلق هستند که قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه دارند و می توان آن ها را به هر سمتی چرخاند. به این ترتیب می توانید در هر قسمت از خانه این شومینه را قرار دهید.

2-      شومینه بدون قاب

برای خانه هایی که فضای کافی در دیوار ندارند و محدودیت فضائی دارند این شومینه پیشنهاد می شود. شومینه بدون قاب در دیوار قرار نمی گیرد و به دلیل محفظه ای که دارند شبیه بخاری هستند.

·         شومینه های دو طرفه

شومینه های دو طرفه یکی دیگر از انواع جدید و پر طرفدار خانه های مدرن امروزی هستند. این نوع شومینه معمولا در مرکز خانه قرار می گیرد و از همه جهت های خانه قابل مشاهده است.

·         شومینه های دیواری

شومینه های دیواری مناسب خانه های کوچک است و البته در مقایسه با انواع دیگر قیمت بالائی دارند.

·         شومینه های کنجی

شومینه های کنجی در کنج خانه قرار میگیرد و می تواند شامل مدل دیواری باشد.

موارد قابل توجه در اجرای شومینه

پیش از تصمیم گیری برای انتخاب شومینه لازم است هدف خود را از اجرای شومینه مشخص کنید. این که قصد شما از انتخاب شومینه گرمایش محیط است یا با اهداف دکوراسیونی و زیبائی، میزان بودجه تان، انطباق شومینه با سبک طراحی دکوراسیون و جایگاه شومینه در خانه و ارتفاع و فواصلی که باید رعایت شود، همگی مواردی هستند که در انتخاب نوع شومینه موثر است.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی