معماری و دکوراسیون

مصالح دکوراسیونی

معماری و دکوراسیون

مصالح دکوراسیونی

توسعه تکنولوژی های ساختمانی و تولید مصالح و متریال های نوین، باعث ایجاد سبک های نوین و متفاوت معماری و دکوراسیون شده شده است.

  • ۰
  • ۰

روف گاردن چیست:

یکی از بخش های طراحی دکوراسیون، روف گاردن یا بام سبز است. روف گاردن، فضای سبزی است که بر روی پشت بام ایجاد می شود. برای ایجاد یک باغچه هیجان انگیز بر روی بالکن یا پشت بام، 3 روش وجود دارد:

جزئیات اجرائی روف گاردن

روش اول: ایجاد کانتینر باغچه بر روی بام

روش دوم: در نظر گرفتن تخته های بزرگ بتنی یا چوبی برای رشد گیاهان

روش سوم: در نظر گرفتن پوشش گیاهی برای تمام یا بخشی از بام

مراحل اجرای روف گاردن

جزئیات اجرائی روف گاردن دارای ۵ ساختار لایه ایست:

1.      لایه ضد آب: لازم است پشت بام ضد آب و مقاوم در برابر یخ زدگی باشد، ضد آب بودن سقف از ضروریات اجرای روف گاردن است زیرا در غیر این صورت، سقف دچار نخمی زدگی و پوسیدگی می شود. لایه های ضد آب کل سطح پشت بام به ویژه قسمت هایی که قرار است روی آن گیاه کاشته شود را می پوشاند.

2.      لایه عایق: این لایه در برابر رطوبت و تغییرات دما مقاوم است. این پانل ها به دلیل شیار ها و اتصالات خاص به آب باران اجازه می دهد تا با سهولت به سیستم های زهکشی راه پیدا کند.

3.      لایه زهکشی: لایه زهکش جهت جمع آوری آب اضافی و تخلیه سریع آب باران از لایه گیاهان به سیستم زهکشی است.

4.      خاک بافت: لایه خاک بافتی ویژه جهت جدا کردن لایه زهکشی و گیاهان است. این لایه با کمک به چرخش رطوبت، در برابر کاهش آب لایه پوشش گیاهی مقاومت می کند. خاک بافت لازم است ضد آب و در برابر بخار غیر قابل نفوذ باشد و به لحاظ شیمیایی و بیولوژیکی و مکانیکی مقاوم باشد.

5.       پوشش گیاهی: این لایه محیط کشت و سطح گیاهان است. لازم است این لایه، جریان هوای خوبی داشته باشد و در برابر نفوذ آب مقاوم باشد. خاک متناسب با گیاهی که قصد دارید بکارید، تهیه می شود. گیاهان به خاک مرغوب و اندکی اسیدی نیاز دارند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی